Tracheacanule verzorgen

Lesdoelen:
  • Je stelt vragen aan een ervaringsdeskundige over leven met een tracheostoma.
  • Je benoemt indicaties (redenen) voor het aanleggen van een tracheostoma.
  • Je legt uit welke verschillende soorten tracheostoma ’s er zijn.
  • Je laat zien welke middelen en materialen je nodig hebt bij het verzorgen van een tracheostoma.
  • Je legt uit wat de observatiepunten zijn bij een persoon met een tracheostoma.
  • Je laat in een simulatieomgeving zien dat je in staat bent om een tracheostoma te verzorgen.
  • Je legt uit welke begeleiding je geeft aan een persoon met een tracheostoma.


BOL

Theorie
Beroepsgerichte basis → Thema: Verpleegtechnisch handelen → Leerpad 9: Ademhaling, zuurstof en tracheacanule
Hoofdstuk 9: Tracheotomie en tracheostoma
Hoofdstuk 10: Een tracheacanule en tracheostoma verzorgen
Hoofdstuk 11: Begeleiding van een zorgvrager met tracheostoma



Opdracht
Bekijk de instructievideo's en neem jouw vragen mee naar de les.


Maak
Verwerking
Opdracht met score: Ademhaling, zuurstof en tracheacanule
Open vragen: Ademhalingsproblemen en zuurstoftherapie



BBL


Boek: Verpleegtechnisch handelen niveau 3 (traject V & V)
  • Hoofdstuk 14.3  Mensen met ademhalingsmogelijkheden
  • Hoofdstuk 14.4 Ondersteuning bij ademhalingsmogelijkheden


Opdracht






Achtergrondinformatie

Inloggegevens: LET OP HOOFDLETTER GEVOELIG!!!
Gebruikersnaam: Da Vinci
Wachtwoord: ROCDaVinci18



Teachers only

Klik hier voor docenteninformatie











































Naar boven
/var/www/bib-vig-mz-3-davinci.learningmatters.nl