Begeleiden van groepen

Lesdoelen


  • Je benoemt de verschillende kenmerken  van een groep en de aspecten van een groepsproces
  • Je omschrijft het belang van het lid zijn van een groep
  • Je benoemt de verschillende indelingen van groepen
  • Je past de roos van Leary toe in een praktijksituatie
  • Je omschrijft jouw rol en invloed als begeleider op een groep
  • Je geeft aan hoe je interactie tussen cliënten kunt stimuleren
  • Je kunt het belang benoemen van een evenwicht tussen het geven van individuele aandacht en groepsbegeleiding.


BOL

Theorie
ZorgPad
Beroepsgerichte basis 3 VZ/MZ Begeleiden in de zorg



Doen 
Digibib leermodule: begeleiden van cliënten de basis 

Beroepsgerichte basis 3 VZ/MZ Begeleiden in de zorg
Leerpad 10: Begeleiden van groepen
Verwerking (herhaling)
Opdracht met score: begeleiden van groepen
Praktijkfragmenten: verschillende groepen begeleiden
Afronding (verdieping)
Casus: Groepen begeleiden in de praktijk
Praktijksituatie: Groepen begeleiden bij conflictsituaties



BBL



Theorie 
Thema 8 hoofdstuk 17 en 18



                                              Communicatie MZ




Doen 
Digibib leermodule:  begeleiden de basis: ga naar digibib en volg deze online les:

Leermodule begeleiden de basis ( rood vakje) kijk bij productcatologus)

Groepsgesprek (in de les) aan de hand van casussen over begeleiden van mensen die in een groep wonen, dilemma's uit de praktijk bespreken
Doe de groepsrollentest
 Vraag een collega (of je team) om deze test ook te doen. Bespreek de gezamenlijke uitkomst.

Achtergrondinformatie

teamfasen groep uitleg filmpje 




Teachers only

Klik hier voor docenteninformatie











































Naar boven
/var/www/bib-vig-mz-3-davinci.learningmatters.nl