Methodieken in de GZ

Lesdoelen

Lesdoelen:
  • Je benoemt de werkwijze van actuele methodieken in de gehandicaptenzorg (in de regio)
  • Je benoemt welke methodieken passen bij de verschillende niveaus van verstandelijke beperking
  • Je vergelijkt je eigen begeleidingsstijl en aanpak met de verschillende methodieken en benoemt de effecten ervan
Samen met de docent bespreek je welke  methodiek of methodieken besproken worden. We sluiten hierbij aan bij wat er in onze regio aan methodieken gebruikt worden.


BOL 3

Theorie
ZorgPad
Profiel 3  Gehandicaptenzorg (deel 2)
Leerpad 2: Begeleidingsmethodieken in de gehandicaptenzorg.



Doen 
Verwerking → methoden in de gehandicaptenzorg


Hangt af van de gekozen methodieken



BOL 4 en BBL

Theorie 
In dit boek staan ook methodieken die geschikt zijn voor de gehandicaptenzorg 


Doen 


Hangt af van de gekozen methodieken 



Achtergrondinformatie

https://www.kennispleingehandicaptensector.nl/verstandelijke-beperking/persoonsgerichte-zorg-nieuwe-methodiek

http://kennisbundel.vilans.nl/licht-verstandelijke-beperking-methodieken.html

https://www.databankinterventies.nl/

https://www.kennispleingehandicaptensector.nl/verstandelijke-beperking/methodes



Teachers only

Klik hier voor docenteninformatie











































Naar boven
/var/www/bib-vig-mz-3-davinci.learningmatters.nl