Dilemma's en actualiteit in de praktijk
Lesdoelen:
Je herkent dilemma’s in jouw beroepspraktijk en maakt deze bespreekbaar Je onderzoekt actuele ontwikkelingen die spelen in je beroepspraktijk Je herkent kent de eigen waarden die een rol kunnen spelen bij het omgaan met dilemma’s of actuele ontwikkelingen en kan de relatie leggen met waarden die gelden binnen het beroep/de organisatie waar men werkt Je geeft jouw mening over de actuele ontwikkelingen Je vergelijkt de werkwijze in Nederland met die in andere landen. Je kent de bronnen die binnen jouw beroep informatie geven over ontwikkelingen in de beroepspraktijk Je presenteert een eigen dilemma of actuele ontwikkeling aan de groep Je weet hoe je je eigen deskundigheid kunt bevorderen (leven lang leren) Je kent de eisen van de examens die horen bij dit thema (examen E) |
BOL 3 en 4 BBL
Theorie
|
Alle theorie uit de afgelopen jaren kan relevant zijn. Het hangt af van je onderwerp
|
Doen
|
Volgens planning een eigen actueel onderwerp presenteren
Als groep op onderzoek uit gaan naar:
|
toets opdracht
De docent zal aan het begin van de periode met jullie afspreken wie er wanneer aan de beurt is voor de presentatie actueel onderwerp of dilemma. De planning wordt opgenomen in de groepsmap bij het vak.
presentatie-over-actueel-onderwerp-of-dilemma-uit-bpv-actualiteit-vakliteratuur.docx
Achtergrondinformatie
Teachers only
Klik hier voor docenteninformatie