Dilemma's en actualiteit in de praktijk

Lesdoelen:
Je herkent  dilemma’s in jouw beroepspraktijk en maakt deze bespreekbaar
Je onderzoekt actuele ontwikkelingen die spelen in je beroepspraktijk
Je herkent kent de eigen waarden die een rol kunnen spelen bij het omgaan met  dilemma’s of actuele ontwikkelingen en kan de relatie leggen met waarden die gelden binnen het beroep/de organisatie waar men werkt  
Je geeft jouw mening over de actuele ontwikkelingen
Je vergelijkt de werkwijze in Nederland met die in andere landen.
Je kent de bronnen die binnen jouw beroep informatie geven over ontwikkelingen in de beroepspraktijk
Je presenteert een eigen dilemma of actuele ontwikkeling aan de groep
Je weet hoe je je eigen deskundigheid kunt bevorderen (leven lang leren)
Je kent de eisen van de examens die horen bij dit thema (examen E) 


BOL 3 en 4 BBL

Theorie
Alle theorie uit de afgelopen jaren kan relevant zijn. Het hangt af van je onderwerp 

Doen 
Volgens planning een eigen actueel onderwerp presenteren

Als groep op onderzoek uit gaan naar:
  • Wat is levenlang leren?
  • Hoe hou je je vakgebied bij?
  • Wat zijn de meest waardevolle bronnen?
  • Hoe ziet jouw vakgebied eruit in andere landen? Wat is daarvan te leren?
  • Welke trends zie je in je vakgebied?


toets opdracht

De docent zal aan het begin van de periode met jullie afspreken wie er wanneer aan de beurt is voor de presentatie actueel onderwerp of dilemma. De planning wordt opgenomen in de groepsmap bij het vak.


presentatie-over-actueel-onderwerp-of-dilemma-uit-bpv-actualiteit-vakliteratuur.docx

Achtergrondinformatie




Teachers only

Klik hier voor docenteninformatie











































Naar boven
/var/www/bib-vig-mz-3-davinci.learningmatters.nl