Risicosignalering en preventie
Leerdoelen
Scoor je doelen
- Je kunt uitleggen wat een risicovolle situatie is en je weet welke risico's er in verschillende branches zijn.
- Je benoemt hoe je risico’s signaleert door onderstaande vaardigheden toepast in je beroepshouding: observeren, goed kijken en luisteren, informatie verzamelen, goed opletten en geen aannames doen, onderzoeken van de situatie, inschatten wat eerstvolgende handelingen zijn.
- Je weet wat preventie is en kunt opnoemen welke instrumenten er zijn voor risicopreventie.
- Je kunt uitleggen wat het Crisis Ontwikkelings Model (COM) is en je kunt uitleggen wat elk van de vijf fases betekent.
- Je weet hoe je een checklijst moet gebruiken om een crisis te voorkomen.
- Je benoemt hoe je collega’s en de zorgvragers met wie je werkt betrekt bij de veiligheid.
- Je kun uitleggen hoe je je aan het veiligheidsbeleid houdt en hoe je meehelpt aan een goede nazorg van crisissituaties.
|
BOL
Theorie
|
Thema: Crisissituaties Leerpad 8: Risicosignalering en preventie
- Introductie
- 8.2 Risicosignalering
- 8.3 Crisispreventie in de organisatie
- 8.4 Professionaliteit van de verzorgende
- 8.5 Handelen na een onvoorziene of crisissituatie
|
|
Opdracht
|
Thema: Crisissituaties
Leerpad 8: Risicosignalering en preventie
Verwerking
- Risicosignalering
- Crisispreventie in de organisatie
- Professionaliteit van de verzorgende
- Handelen na een onvoorziene of crisissituatie
Verwerking
- Maak de integratieopdracht
|
|
BBL
|
|
|
Opdracht
|
|
|
Achtergrondinformatie
Teachers only
Klik hier voor docenteninformatie
Naar boven