Risicosignalering en preventie

Leerdoelen

Scoor je doelen
  • Je kunt uitleggen wat een risicovolle situatie is en je weet welke risico's er in verschillende branches zijn.
  • Je benoemt hoe je risico’s signaleert door onderstaande vaardigheden toepast in je beroepshouding: observeren, goed kijken en luisteren, informatie verzamelen, goed opletten en geen aannames doen, onderzoeken van de situatie, inschatten wat eerstvolgende handelingen zijn.
  • Je weet wat preventie is en kunt opnoemen welke instrumenten er zijn voor risicopreventie.
  • Je kunt uitleggen wat het Crisis Ontwikkelings Model (COM) is en je kunt uitleggen wat elk van de vijf fases betekent.
  • Je weet hoe je een checklijst moet gebruiken om een crisis te voorkomen.
  • Je benoemt hoe je collega’s en de zorgvragers met wie je werkt betrekt bij de veiligheid.
  •  Je kun uitleggen hoe je je aan het veiligheidsbeleid houdt en hoe je meehelpt aan een goede nazorg van crisissituaties.


BOL

Theorie
Thema: Crisissituaties 
Leerpad 8: Risicosignalering en preventie
  • Introductie
  • 8.2 Risicosignalering
  • 8.3 Crisispreventie in de organisatie
  • 8.4 Professionaliteit van de verzorgende
  • 8.5 Handelen na een onvoorziene of crisissituatie


Opdracht
Thema: Crisissituaties 
Leerpad 8: Risicosignalering en preventie
Verwerking
  • Risicosignalering
  • Crisispreventie in de organisatie
  • Professionaliteit van de verzorgende
  • Handelen na een onvoorziene of crisissituatie
Verwerking
  • Maak de integratieopdracht


BBL






Opdracht






Achtergrondinformatie





Teachers only

Klik hier voor docenteninformatie











































Naar boven
/var/www/bib-vig-mz-3-davinci.learningmatters.nl